W ramach kampanii "Prawa pasażera w zasięgu ręki" została uruchomiona strona internetowa pod adresem http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/index.html, gdzie będzie można znaleźć informacje na temat praw w zależności od środka transportu. Dodatkowo na dworcach kolejowych i w portach lotniczych dostępne będą również ulotki i plakaty.
Pasażerowie będą mogli uzyskać wiedzę odnośnie praw przysługujących im w razie pojawienia się problemów podczas podróży. Może to być np. opóźnienie lub odwołanie lotu lub przejazdu czy uszkodzenie lub utrata bagażu. Informacje będą również dotyczyć gwarancji równego traktowania osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Obecnie KE prowadzi prace nad rozszerzeniem zakresu praw pasażera o podróżujących drogą morską lub wodnymi drogami śródlądowymi oraz pasażerów korzystających z autobusów i autokarów.

Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line