Projekt nowelizacji ustawy o ochronie przeciwpożarowej rząd przygotował w związku z wykonywaniem zadań centrów powiadamiania ratunkowego. Nowelizacja jest konieczna, gdyż 31 grudnia 2011 r. tracą moc obowiązującą przepisy określające wykonywanie tych. zadań przez inne podmioty niż centra powiadamiania ratunkowego.
Wobec tego w projekcie ustawy wprowadzono regulację polegającą na tym, że wojewoda może, powierzyć organom Państwowej Straży Pożarnej, Policji lub jednostkom samorządu terytorialnego, wykonywanie zadań centrum powiadamiania ratunkowego, tam, gdzie numery ratunkowe nie działają. Przedłużenie tych uprawnień trwa do dnia 31 grudnia 2013 r.
Termin obowiązywania stanu przejściowego przewidziany w projekcie ustawy, jeżeli chodzi o możliwość powierzania przez wojewodę wykonywania zadań centrów powiadamiania ratunkowego jest terminem maksymalnym. Do tego czasu działalność tworzonych centrów powiadamiania ratunkowego będzie stopniowo rozszerzana o kolejne obszary (powiaty). Jednakże wobec różnego stopnia zaawansowania projektów teleinformatycznych wdrażanych obecnie przez MSWiA, w wielu przypadkach wymagających szeregu uzgodnień i konsultacji na gruncie międzyresortowym i społecznym, cały system nie będzie mógł być uruchomiony w jednym terminie. Istotną przeszkodę stanowi różnorodna infrastruktura (bądź jej brak) w zakresie łączności radiowej.
Konsekwencją wprowadzenia według regulacji, której istotą jest przedłużenie obowiązywania stanu przejściowego, jest wprowadzenie stosownych regulacji
w zakresie kierowania połączeń alarmowych oraz w zakresie przekazywania informacji o lokalizacji dzwoniącego na numer alarmowy.
Konieczność wprowadzenia nowych przepisów przejściowych wynika
z odroczenia prac nad projektem ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz niektórych innych ustaw, w którym proponowano całościową i systemową regulację w zakresie systemu powiadamiania ratunkowego. Obecnie jest konieczne przedstawienie rozwiązania alternatywnego, zabezpieczającego podstawy prawne funkcjonowania tymczasowej organizacji powiadamiania ratunkowego.
Wobec tego w projekcie ustawy wprowadzono regulację polegającą na tym, że wojewoda może, powierzyć organom Państwowej Straży Pożarnej, Policji lub jednostkom samorządu terytorialnego, wykonywanie zadań centrum powiadamiania ratunkowego, tam, gdzie numery ratunkowe nie działają. Przedłużenie tych uprawnień trwa do dnia 31 grudnia 2013 r.
Termin obowiązywania stanu przejściowego przewidziany w projekcie ustawy, jeżeli chodzi o możliwość powierzania przez wojewodę wykonywania zadań centrów powiadamiania ratunkowego jest terminem maksymalnym. Do tego czasu działalność tworzonych centrów powiadamiania ratunkowego będzie stopniowo rozszerzana o kolejne obszary (powiaty). Jednakże wobec różnego stopnia zaawansowania projektów teleinformatycznych wdrażanych obecnie przez MSWiA, w wielu przypadkach wymagających szeregu uzgodnień i konsultacji na gruncie międzyresortowym i społecznym, cały system nie będzie mógł być uruchomiony w jednym terminie. Istotną przeszkodę stanowi różnorodna infrastruktura (bądź jej brak) w zakresie łączności radiowej.
Konsekwencją wprowadzenia według regulacji, której istotą jest przedłużenie obowiązywania stanu przejściowego, jest wprowadzenie stosownych regulacji
w zakresie kierowania połączeń alarmowych oraz w zakresie przekazywania informacji o lokalizacji dzwoniącego na numer alarmowy.
Konieczność wprowadzenia nowych przepisów przejściowych wynika
z odroczenia prac nad projektem ustawy o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz niektórych innych ustaw, w którym proponowano całościową i systemową regulację w zakresie systemu powiadamiania ratunkowego. Obecnie jest konieczne przedstawienie rozwiązania alternatywnego, zabezpieczającego podstawy prawne funkcjonowania tymczasowej organizacji powiadamiania ratunkowego.