Senacki projekt ustawy o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakłada ograniczenie możliwości emitowania reklam napojów alkoholowych w środkach masowego przekazu z jednoczesnym zwiększeniem górnej granicy grzywny jaka grozi temu, kto prowadzi zakazaną reklamę lub promocję. Kara ta miałaby wynosić od 10 tys. złotych do miliona. Przewiduje się zakaz także  reklamowania piwa do telewizji i radiu w godzinach od 6 do 23 (obecnie można emitować reklamy piwa po 20 godz.). A także zakaz podawania nazwy producenta, sponsora i dystrybutora piwa będzie możliwe tylko po godz. 23. Projekt jednocześnie zakazuje sprzedaży alkoholu na wszystkich stacjach paliw, na stadionach, na terenie kąpielisk i zakładach opieki zdrowotnej.

W opinii Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji po zmianach godzin emisji reklam piwa proponowanych w ustawie wpływy brutto nadawców telewizyjnych mogą się zmniejszyć o ok. 225 mln złotych rocznie. W tym tylko 1 i 2 program TV o 45 mln. złotych.

- Zaznaczyć należy, że media elektroniczne będą w gorszej pozycji niż reklama zewnętrzna, prasowa czy internetowa  – pisze prezes Jan Dworak do senatora Piotra Zientarskiego – Ponieważ budżety branży piwowarskiej zmieniają się w niewielkim stopniu, to około 100 mln złotych  zamiast na reklamę telewizyjna będą przeznaczone na reklamę zewnętrzną, w prasie i internecie. Z tym, że małoletni odbiorca reklam jest równie podatny na reklamę zewnętrzną, jak i w Internecie i telewizji.

Piotr Stachańczyk podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych także wypowiada się krytycznie o projekcie.

- W porównaniu z obecnymi przepisami usunięto możliwość reklamy piwa prowadzonej na słupach i tablicach reklamowych i innych stałych miejscach przeznaczonych do reklamy, co budzi wątpliwości. Zwłaszcza, że zbliżający się turniej Euro 2012 wymusi na organizatorach dystrybucje i sprzedaż piwa. Zakaz spożywania alkoholu na stadionach, jak chcą tego senatorowie pozostaje w sprzeczności z projektem ustawy o zapewnieniu bezpieczeństwa związku z organizacją Turnieju UEFA 2012.

Nowo budowane stadiony – podkreśla Piotr Stachańczyk, mają ponadto infrastrukturę wyposażoną w część restauracyjną i bufety, gdzie przewiduje się spożycie piwa.

Izba Wydawców Prasy protestuje wręcz przeciw ograniczeniom reklam dla prasy. Niezasadny wydaje się zakaz zamieszczania reklam pierwszej stronie okładki pisma, a także na następnych – drugiej i trzeciej, które są niewidoczne dla dzieci i młodzież przychodzących do kiosku. Dyrektor Generalny Maciej Hofman i prezes Wiesław Podkański zaznaczają, że wprowadzenie zakazu reklamy piwa w godzinach od 6 do 23 musi się wiązać ze zniesieniem opłaty na rzecz ministra kultury fizycznej i sportu. Opłata ta została wprowadzona w 2003 roku i stanowiła przekazanie 10 proc. zysku z reklam, dzięki rozszerzeniu możliwości reklamowania.

Izba Wydawców Prasy widzi tez wewnętrzną sprzeczność w projekcie. Z jednej strony zabrania się reklamowania alkoholu w najbardziej widocznych częściach gazet i czasopism, ale w telewizji i radiu (w godzinach nocnych) można podać informację o imprezie sponsorowanej przez browar. 

Jedynie Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych widzi w projekcie zakazującym pewnych działań marketingowych szanse na ograniczenie picia alkoholu przez społeczeństwo.