Zdaniem firmy Kennedy, konkurencja na rynku usług doradczych dla sektora publicznego jest obecnie wyjątkowo silna. Szeroko zakrojone badanie rynku usług świadczonych na rzecz sektora publicznego, przeprowadzone przez tę firmę, umożliwiło głęboką analizę działalności wszystkich uczestników rynku oraz podstawowych cech wyróżniających takie organizacje, jak Deloitte.
„W Polsce sektor publiczny nadal w bardzo niewielkim stopniu korzysta z potencjału i doświadczenia konsultantów biznesowych w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, a nawet z naszymi bezpośrednimi sąsiadami” – uważa Dariusz Nachyła, partner Deloitte odpowiedzialny za rozwój usług dla sektora publicznego w Polsce. „Konsultanci są często traktowani jako luksusowy dodatek do działań administracji centralnej i innych podmiotów sektora publicznego. Widzimy jednak coraz więcej przykładów zmiany tej percepcji: przedstawiciele administracji zaczynają zauważać, że z niektórymi zadaniami sprawniej, szybciej i pewniej radzą sobie konsultanci zewnętrzni. Również coraz powszechniejsze jest przekonanie, że do jednorazowych projektów nie warto zatrudniać całej armii pracowników, a wystarczy zespół konsultantów, którzy wykonają dane zadanie zgodnie z założeniami i terminowo, bo inaczej ryzykują wynagrodzeniem.”