Wyniki naboru zostaną opublikowane do 15 marca br. Projekt będzie realizowany w latach 2011-2015 i wynosi około 24, 5 mln zł. MSWiA będzie realizowało projekt we współpracy, m.in. z wyłonionym w ramach naboru, szkołami wyższymi. Do współpracy mogą przystąpić: uczelnie wyższe lub konsorcjum uczelni posiadające Wydziały Prawa, Socjologii, Ekonomii (Zarządzania) oraz pozytywną ocenę Państwowej Komisji Akredytacyjnej.

Uczelnie przeprowadzą szkolenia m.in. dla 320 pracowników Regionalnych Izb Obrachunkowych, szkolenia dla 490 pracowników i studia podyplomowe dla 49 etatowych i pozaetatowych członków Samorządowych Kolegiów Odwoławczych oraz szkolenia dla pracowników urzędów wojewódzkich w zakresie stanowienia prawa europejskiego.

Aby włączyć się w projekt należy spełniać m.in. poniższe kryteria:

* statut uczelni powinien być zgodny z celami współpracy;
* uczelnia powinna mieć doświadczenie w przygotowaniu i realizacji podobnych projektów;
* uczelnia powinna posiadać niezbędne zaplecze, w tym m.in. kadry, sprzęt techniczny, infrastrukturę;
* uczelnia powinna współpracować z MSWiA przy przygotowaniu projektu.

Według MSWiA celem projektu jest poprawa funkcjonowania administracji samorządowej, w tym m.in. w zakresie stanowienia prawa miejscowego i wydawanych decyzji administracyjnych. Projekt „Dobre prawo-sprawne rządzenie” jest współfinansowany w 85% ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, priorytet V „Dobre rządzenie”, działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, poddziałanie 5.2.2 „Systemowe wsparcie funkcjonowania administracji samorządowej”.