W kwestii dotyczącej udzielenia zamówień na wykonanie projektów składających się na kompleks „Moje Boisko – Orlik 2012” należy wskazać, że w opinii Ministerstwa Sportu i Turystyki stanowisko NIK jest sprzeczne ze stanowiskiem Prokuratury Okręgowej Warszawa Praga w Warszawie, która postanowieniem z dnia 30 czerwca 2011 roku umorzyła postępowanie w zakresie naruszenia art. 32 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wskazując na brak podstaw do postawienia zarzutu dotyczącego nieuprawnionego podziału zamówienia na części.
W opinii Ministerstwa Sportu i Turystyki sformułowania wskazane w wystąpieniu pokontrolnym NIK, dotyczące naruszenia art. 17 i 53 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych są przedwczesne. Sprawa naruszenia w/w przepisów nie jest jednoznaczna i przesądzona, co znajduje potwierdzenie w uzasadnieniu Uchwały Kolegium Najwyższej Izby Kontroli z dnia 30 listopada 2011 roku w sprawie zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego, w którym Kolegium NIK zastrzega, iż w przypadku ujawnienia innych niż analizowane w toku kontroli, dowodów i okoliczności, ocena podstaw prawnych do wykorzystania przez Ministerstwo Sportu i Turystyki skontrolowanego projektu, mogłaby ulec zmianie.
Ponadto Ministerstwo Sportu i Turystyki informuje, że program „Moje Boisko – Orlik 2012” od początku był objęty „tarczą antykorupcyjną” i monitorowany przez CBA i ABW.
Wszystkie jednostki samorządów terytorialnych, które zostały zgłoszone do programu „Moje Boisko – Orlik 2012” przez urzędy marszałkowskie, otrzymały promesę na dofinansowanie ze środków budżetu państwa.
Zasady dofinansowania ze środków budżetu państwa były jednakowe dla wszystkich beneficjentów programu, a przetargi na budowę kompleksów przeprowadzały jednostki samorządów terytorialnych, a nie Ministerstwo Sportu i Turystyki.