O rosnącym znaczeniu reputacji w biznesie słyszy się coraz częściej. Rankingi podają, że aż 73 proc. respondentów wybiera prawników z polecenia, bazując na ich reputacji.* W obliczu zwiększonej kontroli działań korporacji – zarówno ze strony instytucji nadzorczych jak i konsumentów - dyrektorzy finansowi oraz liderzy międzynarodowego świata finansów zgodnie przyznają, iż są w stanie pogodzić się z krótkoterminową stratą finansową, aby długofalowo ochronić reputację firmy. Według badań przeprowadzonych przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) aż 76 proc. zapytanych w sytuacji kryzysu wybiera reputację.
W skali globalnej, 65 proc. ankietowanych stwierdziło, że ich organizacje przy podejmowaniu decyzji często lub zawsze biorą pod uwagę skutki finansowe ryzyka utraty reputacji. A prawie połowa (44 proc.) przyznała, że ich organizacje odrzucały finansowo atrakcyjne projekty, ponieważ ryzyko utraty reputacji było zbyt duże.
W odpowiedzi na te potrzeby to, jak podejmować trafne decyzje, aby odpowiednio budować oraz chronić reputację będzie tematem konferencji „BEZCENNA REPUTACJA – chroni, mobilizuje, sprzedaje!” organizowanej przez Harvard Business Review Polska oraz MSLGROUP 10 grudnia w warszawskim hotelu Hyatt.
Trzej światowej klasy eksperci opowiedzą o wartości, jaką dla firm i instytucji ma reputacja. Podczas konferencji Roland Klein, były szef globalnej komunikacji Ericssona, Andrew MacDougaIl, były szef komunikacji i rzecznik premiera Kanady oraz Anders Lindberg, założyciel największej skandynawskiej firmy public affairs i public relations przedstawią jak budować reputację firm i marek, jak dzięki reputacji prowadzić transparentne relacje z partnerami rządowymi oraz jak chronić reputację w dobie kryzysów w mediach społecznościowych.
W pierwszej części konferencji Rolland Klein, były szef globalnej komunikacji Ericsson oraz DaimlerChrysler i założyciel niemieckiej firmy strategicznego doradztwa komunikacyjnego CNC  (część MSLGROUP) przedstawi, w jaki sposób największe światowe firmy budują reputację, a także jakie korzyści biznesowe są efektem tych działań.
- Reputacja nie pojawia się w bilansie firmy, mimo to jest jednym z najważniejszych aktywów, jakie firma posiada. W bezpośredni sposób wpływa ona na to, czy inni ludzie, przedsiębiorstwa czy organizacje chcą z nami współpracować czy nie. Reputacja firmy to również jedno z najważniejszych wyzwań dla jej Prezesa, którego działanie i zachowanie ma największy wpływ na reputację przedsiębiorstwa – mówi Klein.
Działania lobbingowe oraz public affairs mają w Polsce często negatywne konotacje. Tymczasem dialog i współpraca między sektorem prywatnym i rządowym jest czymś niezwykle istotnym i najczęściej prowadzi do sukcesu dla obu stron. O tym jak prowadzić takie działania transparentnie i odpowiedzialnie opowie Andrew MacDougaIl, były rzecznik prasowy i szef komunikacji Premiera Kanady, od listopada 2013 roku Senior Advisor MSLGROUP w Londynie.
W trzeciej części uczestnicy dowiedzą się jak chronić reputację w erze nowych mediów. W dzisiejszych czasach reputacja naszej firmy nie należy w pełni do nas. Coraz częściej kryzysy rozpoczynające się od wpisu jednego niezadowolonego klienta lub pracownika i w ciągu kilku godzin rozprzestrzeniają się na wszystkie dostępne kanały – od mediów społecznościowych i Internetu po telewizję. To, co w pierwszej chwili dociera do kilkuset osób, kilka godzin później może być już newsem w telewizyjnych programach informacyjnych. Panel poprowadzi Anders Lindberg, założyciel największej skandynawskiej firmy specjalizującej się w Public Affairs i komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, który od 25 lat jest doradcą zarządów największych światowych korporacji i instytucji finansowych.
- Dynamiczny rozwój technologii związanych z internetem i idący w ślad za nim rozwój społeczeństwa bardzo zmienił sposób, w jaki firmy powinny zarządzać swoją reputacją. Znacznie większa potrzeba transparentności, dziennikarstwo obywatelskie i możliwość wykorzystania przez konsumentów, czy niezadowolonych mieszkańców mediów społecznościowych to tylko niektóre nowe zagrożenia. Konsekwencje, do których prowadzą są poważne – od eskalacji z pozoru niewielkiego tematu do czołówek gazet, po doprowadzenie do zwolnienia Prezesa firmy – mówi Lindberg.
Światowe trendy, doświadczenia oraz przykłady zaprezentowane przez trzech ekspertów zostaną przeniesione na polski grunt dzięki panelom dyskusyjnym z udziałem Prezesów, Członków Zarządów oraz Szefów Komunikacji organizacji takich jak: GPW, ZBP, KGHM, Infarma, Google, Intel, PKO BP, BNP Paribas, Provident, NC+.

Więcej informacji na stronie: http://konferencje.hbrp.pl/reputacja/

* Raport Rynek kancelarii prawnych na Dolnym Śląsku 2013