W sprawie, którą zajmowała się izba, podatnik prowadzi działalność handlową. W ramach akcji promocyjnych, zorganizował konkursy i programy lojalnościowe. Zwycięzcom wydawane były nagrody, przy nabyciu których podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego. Wszystkie działania związane z przekazywanymi towarami miały na celu promocję spółki oraz podtrzymanie jej pozycji na rynku.
Według poznańskiej izby, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.), opodatkowaniu tym podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Za dostawę towarów nie uznaje się jednak przekazywania drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna