Polacy coraz chętniej korzystają z pomocy rzeczników konsumentów – w 2006 roku udzielili oni ponad 170 tys. porad i informacji. Mimo to prawie połowa badanych przez TNS OBOP ma problem ze wskazaniem organizacji albo instytucji zajmującej się ochroną konsumentów. Dlatego już po raz trzeci Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kampanię, która ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez rzeczników konsumentów.

Od 1 do 15 grudnia bilbordy z hasłem "Nie daj się oskubać", promujące instytucję rzecznika konsumentów, można spotkać w 48 miastach i aglomeracjach w całej Polsce. Natomiast od 15 do 31 grudnia emitowany będzie również spot telewizyjny.

Ponad 360 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów w całym kraju udziela porad prawnych, pomaga w mediacjach z przedsiębiorcą albo w walce o prawa konsumenckie w sądzie. Bezpłatne informacje udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika. W ubiegłym roku konsumenci najczęściej zgłaszali się po pomoc, kiedy mieli problem z egzekwowaniem prawa do reklamacji i gwarancji, a także w przypadku umów o usługi telekomunikacyjne, budowlane i remontowe oraz z operatorami telewizji kablowej i cyfrowej. Ponad 32 tys. razy rzecznicy występowali do przedsiębiorców i w większości przypadków mediacje kończyły się pozytywnym załatwieniem sprawy dla konsumenta.

Adres i telefon swojego rzecznika znajdziesz w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK.