Zgodnie z zarządzeniami prezesa Trybunału Konstytucyjnego, trzy wnioski (dotyczące Centralnego Biura Antykorupcyjnego, sygn. PG VIII TK 19/11, K 11/11, Policji oraz Państwowej Straży Łowieckiej, sygn. PG VIII TK 23/11, K 10/11, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, sygn. PG VIII TK 30/11, K 15/11), zostały połączone celem łącznego ich rozpoznania pod wspólną sygnaturą akt K 10/11 z uwagi na tożsamość przedmiotu sprawy.
Łącznym wnioskiem Prokuratora Generalnego objęte zostały również kolejne przepisy, zawarte w ustawach i w rozporządzeniach, normujące stosowanie środków przymusu bezpośredniego przez żołnierzy Żandarmerii Wojskowej, funkcjonariuszy celnych oraz funkcjonariuszy Straży Granicznej.
Biuro Spraw Konstytucyjnych Prokuratury Generalnej dokonało analizy zgodności z Konstytucją RP regulacji dotyczących stosowania środków przymusu bezpośredniego,zawartych w obowiązujących aktach normatywnych dotyczących różnych służb specjalnych. Skutkiem tej pracy jest skierowanie przez Prokuratora Generalnego do Trybunału Konstytucyjnego trzech wnioski o stwierdzenie niezgodności szeregu przepisów zawartych w aktach normatywnych rangi ustawy oraz w rozporządzeniach, normujących stosowanie środków przymusu bezpośredniego, min. przez funkcjonariuszy CBA, Straży Granicznej, żandarmów i celników.
Prokuratura podważa przepisy o stosowaniu środków przymusu bezpośredniego
Biuro Spraw Konstytucyjnych Prokuratury Generalnej dokonało analizy zgodności z Konstytucją RP regulacji dotyczących stosowania środków przymusu bezpośredniego, zawartych w obowiązujących aktach normatywnych dotyczących różnych służb specjalnych. Skutkiem tej pracy jest skierowanie przez Prokuratora Generalnego do Trybunału Konstytucyjnego trzech wniosków o stwierdzenie niezgodności szeregu przepisów zawartych w aktach normatywnych rangi ustawy oraz w rozporządzeniach, normujących stosowanie środków przymusu bezpośredniego, min. przez funkcjonariuszy CBA, Straży Granicznej, żandarmów i celników.