Jednym z podstawowych założeń CSR jest dbałość o interesy i prawa pracownicze pracowników oraz współpraca ze związkami zawodowymi, która służy budowaniu właściwych relacji międzyludzkich w miejscu pracy. Odpowiedzialny pracodawca, kierujący się strategią CSR, zdaje sobie sprawę, że osiągnięcie sukcesu gospodarczego zależy od pracowników, którzy czerpią satysfakcję z pracy zawodowej Cel ten realizowany jest poprzez upowszechnianie oraz przekazywanie konkretnych modeli, wiedzy i narzędzi niezbędnych do zainicjowania procesu odpowiedzialnego biznesu.
Pracodawcy RP są inicjatorami i propagatorami projektu skierowanego do przedsiębiorców „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”. Jednym z kluczowych elementów projektu CSR są działania z zakresu inwestycji w rozwój pracowników, takiej jak warsztaty, szkolenia, dofinansowanie edukacji czy organizacja praktyk. Podejmowane są działania na rzecz różnorodności w miejscu pracy, wyrównywania szans (dążenie do zachowania równowagi płci, podejmowanie inicjatyw w zakresie aktywizacji osób po 50. roku życia, zatrudnianie osób niepełnosprawnych) oraz warsztaty komunikacji wewnętrznej między pracownikami.

Źródło: Pracodawcy RP