Podcast to forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, zazwyczaj w postaci regularnych odcinków dystrybuowanych z zastosowaniem technologii RSS. Popularną metodą słuchania podcastów stał się między innymi iPod firmy Apple – stąd nazwa z połączenia słów iPod i broadcast (z ang. transmisja, przekaz).
- Jesteśmy dumni, że nasze podcasty zostały docenione na forum międzynarodowym. Przygotowujemy je już od kilku lat dla naszych klientów oraz osób zainteresowanych tematyką biznesową i gospodarczą. W nagraniach biorą udział eksperci Deloitte, którzy komentują aktualne wydarzenia oraz prezentują wyniki raportów i analiz opracowanych przez naszą firmę. Podcasty cieszą się rosnącą popularnością, o czym świadczy przyznana nagroda, a także grono wiernych słuchaczy – mówi Igor Bielobradek, starszy menedżer ds.e-marketingu Deloitte, odpowiedzialny za komunikację w internecie. – Inwestycja Deloitte w program podcastów jest odzwierciedleniem faktu, że internet staje się podstawowym medium komunikacji pomiędzy firmą a jej klientami - również w branży B2B. Stąd stały od lat trend przesuwania coraz większej części wydatków marketingowych do internetu oraz wykorzystania coraz to nowych form komunikacji jak np. webcasty (seminaria online, których pionierem wśród firm doradczych w Polsce był również Deloitte) czy tak popularne ostatnio media społecznościowe - dodaje Bielobradek.

Była to druga edycja konkursu “European Podcast Award”, do której zgłoszono 1 500 podcastów z 10 krajów. Wyróżnienia przyznawano w czterech kategoriach: osobowość (podcasty osób prywatnych), non-profit (podcasty organizacji pożytku publicznego), biznes (podcasty przedsiębiorstw skierowane do klientów), profesjonalne (podcasty firm działających w branży mediów np. radio, prasa i telewizja). Głosowanie, podczas którego oddano ponad 400 000 głosów odbyło się w trybie on-line. Ostateczna decyzja o przyznaniu nagrody należała do międzynarodowego jury.

Archiwum podcastów Deloitte oraz najnowsze publikacje znajdują się na stronie internetowej firmy pod adresem: www.deloitte.com/pl/podcasty. Korzystanie z nich jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich użytkowników internetu, bez konieczności logowania.