Ustawodawca nie określa imperatywnie sposobu zamieszczenia wskazanych wyżej informacji w siedzibie zamawiającego, koncentrując się jedynie na zapewnieniu wszystkim zainteresowanym (nie tylko wykonawcom) nieskrępowanego dostępu do ich treści. UZP zwraca uwagę, że powyższe dyspozycje są realizowane przez zamawiających z reguły poprzez zamieszczenie ogłoszenia czy zmian w jego treści w siedzibie zamawiającego na tzw. tablicy ogłoszeń, co nie przekreśla możliwości zamieszczenia ich w publicznie dostępnym miejscu w siedzibie zamawiającego w inny sposób, np. poprzez upublicznienie ogłoszenia za pośrednictwem ogólnie dostępnej elektronicznej tablicy informacyjnej (ekranu sterowanego dotykiem), oznaczonej jako miejsce publikacji ogłoszeń i innych informacji o czynnościach podejmowanych przez zamawiającego w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.

Jeżeli zatem przyjęty przez zamawiającego sposób zamieszczenia ww. informacji w jego siedzibie nie będzie prowadził do ograniczeń w zakresie dostępu do nich dla wszystkich zainteresowanych, a w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego znajdzie się również czytelna informacja o miejscu publikacji informacji na sterowanej elektronicznie tablicy informacyjnej, można uznać go za spełniający warunek zamieszczenia "w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego".

Opinia prawna UZP w sprawie publikowania ogłoszeń w siedzibie zamawiającego poprzez zastosowanie elektronicznej tablicy informacyjnej (ekranu sterowanego dotykiem) - nr LEX 134867.

Opracowanie: Anna Stańczuk
Artykuł pochodzi z programu System Informacji Prawnej LEX on-line
Źródło: Informator UZP Nr 5/2012, www.uzp.gov.pl, stan z dnia 6 czerwca 2012 r.