Jak podała Grupa w w swoim raporcie, nadal wymagane jest podjęcie przez Polskę pilnych działań w celu umożliwienia pociągania przedsiębiorstw do odpowiedzialności karnej za przestępstwo przekupstwa zagranicznego, nawet w przypadkach, w których osoba będąca sprawcą przestępstwa nie zostanie skazana. Według raportu, Polska musi też podnieść wysokość kar finansowych dla przedsiębiorstw, aby przestępstwo przekupstwa zagranicznego było karalne z wykorzystaniem skutecznych, proporcjonalnych i odstręczających sankcji.

Grupa Robocza wyraża rozczarowanie zaniedbaniem przez Polskę kwestii działań, które miały zapewnić, że przewidziana w Kodeksie Karnym regulacja dotycząca „bezkarności”, mająca zastosowanie do przekupstwa krajowego i zagranicznego, nie będzie mogła być stosowana w przypadku przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych. Przepis ten pozwala sprawcom przestępstwa przekupstwa na automatyczne uniknięcie kary dzięki zawiadomieniu organów ścigania o przestępstwie, zanim powezmą one o nim wiadomość z innych źródeł.

Ja czytamy w zaleceniu Grupy Roboczej, w ramach przeprowadzanych reform Polska powinna również zapewnić wprowadzenie właściwych środków ochrony przed działaniami odwetowymi i dyscyplinarnymi dla pracowników sektora publicznego i prywatnego, którzy w dobrej wierze i na uzasadnionych podstawach zawiadomią o podejrzeniu dokonania przestępstwa przekupstwa zagranicznego.

Na posiedzeniu plenarnym w dniach 13-15 marca 2018 roku Grupa Robocza zweryfikowała sprawozdanie Polski z postępu wprowadzania w życie dotychczas niewykonanych zaleceń. Grupa Robocza zwróciła się o przedstawienie przez Polskę pisemnego sprawozdania z dalszych działań odnoszących się do powyższych kwestii w grudniu 2018 roku, kiedy Grupa rozważy podjęcie dodatkowych środków w przypadku braku znaczącego postępu po stronie polskiej.