Według NSA, stosując przepis § 18 ust. 1 ww. rozporządzenia według jego literalnego brzmienia, z pominięciem reguł wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 193, poz. 992 ze zm.) oznaczałby, że o przyznaniu świadczeń rodzinnych decydowałaby nie wielkości określone w ustawie, lecz suma przeciętnego miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie, uzyskanego uprzednio w roku kalendarzowym oraz dochodu uzyskanego za pełny przepracowany miesiąc. Wiecej>>>
NSA: przepisy dot. ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych nie mogą naruszać Konstytucji
Błędnie organy upatrują jako podstawę do przyjęcia wielkości dochodu przepis rozporządzenia w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne w jego dosłownym brzmieniu - uznał Naczelny Sąd Administracyjny.