Wicepremier Waldemar Pawlak zwrócił uwagę na konieczność wzmacniania powiązań kooperacyjnych oraz budowania międzysektorowych partnerstw na rzecz CSR. W jego opinii potrzebne jest uświadomienie uczestnikom rynku korzyści płynących ze stosowania strategii oraz instrumentów i narzędzi wdrażania CSR. – Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw pozwala budować silniejsze więzi między firmą a społecznością, w obrębie której działa – podkreślił wicepremier Pawlak.
Firmy przestrzegające zasad CSR przyczyniają się m.in. do wzrostu innowacyjności, zrównoważonego wykorzystania zasobów środowiska oraz redukcji emisji zanieczyszczeń. Dodatkowo dbałość firmy o dobro społeczne podwyższa standard życia i bezpieczeństwo obywateli wzmacniając tym samym potencjał społeczności lokalnych.
Działania te, wpływając na pozytywny wizerunek przedsiębiorstw, zapewniają lojalność klientów oraz korzyści płynące ze zrównoważonego rozwoju. – Jednym z głównych priorytetów w promowaniu i wdrażaniu CSR w Polsce jest współpraca na rzecz przezwyciężania społecznych barier rozwojowych – zaznaczył wicepremier Pawlak.
W ramach rekomendacji Zespołu uwzględniono propozycje konkretnych działań i narzędzi promocji CSR w Polsce. Jedną z nich jest prowadzenie informacyjnych kampanii społecznych, przy udziale partnerów społeczno-gospodarczych i mediów.
Resort gospodarki chce również podnieść temat CSR podczas polskiej prezydencji. We wrześniu 2011 r. odbędzie się konferencja, podczas której przedstawione zostaną polskie doświadczenia i stanowisko w sprawie kierunku rozwoju unijnej polityki na rzecz CSR.