Przedsiębiorcy to jedna z najważniejszych grup podatników pozostająca w stałym kontakcie z administracją skarbową. Charakter i jakość komunikacji między tą grupą a urzędem ma wpływ na rzetelne i terminowe rozliczanie się firm z podatków. Dlatego tak ważne jest tworzenie pozytywnej atmosfery we wzajemnych relacjach przedsiębiorców i urzędników skarbowych. Jest to możliwie m.in. dzięki poznaniu praw i obowiązków obu stron oraz warunków, w jakich działają.

- W konkursie uczestniczą urzędy skarbowe z całej Polski. Przedsiębiorcy w specjalnych ankietach oceniają, które z nich obsługują klientów najsprawniej. Badane jest m.in. to, czy urzędnicy udzielają pełnych i kompetentnych informacji, jak szybko zajmują się sprawą i czy materiały i broszury informacyjne dostępne w urzędzie są sformułowane przystępnie i zrozumiale. W ubiegłorocznej edycji konkursu za promowanie wysokich standardów działalności wyróżniono 70 urzędów skarbowych z całego kraju - napisało Ministerstwo Finansów w komunikacie.