"Mała ilość wody jest torturą" - to hasło najnowszej odsłony Kampanii Wodnej Polskiej Akcji Humanitarnej. PAH chce w ten sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na problem dostępu do wody pitnej w kontekście praw człowieka.

Powszechna Deklaracja Praw Człowieka gwarantuje każdej osobie, prawo do tych rzeczy, które są niezbędne do życia. Do takich praw należy dostęp do bezpiecznej wody dla użytku osobistego i domowego.

Dziś 884 miliony ludzi na ziemi są pozbawione dostępu do wody spełniającej podstawowe normy czystości. Co siódmy człowiek na świecie cierpi z powodu pragnienia oraz chorób spowodowanych spożyciem skażonej wody. Według WHO półtora miliona dzieci umiera rocznie z powodu chorób związanych z niedostatkiem wody pitnej.

PAH przez 17 lat udzielania pomocy zapewniła dostęp do wody ponad 300 tysiącom osób m.in. w takich krajach jak Sudan, Afganistan, Autonomia Palestyńska, Sri Lanka, Birma.

Opiekun studni z wioski Maper, Sudan Południowy:
"Mówią, że mamy teraz pokój, ale w naszym życiu się nic nie zmieniło. Musieliśmy maszerować 2 godziny by zaczerpnąć wody z Nilu, nie ma szpitala ani szkoły dla nas. Dzięki PAH mamy teraz przynajmniej wodę, co jest dla nas dużym szczęściem. Dziękujemy wam bardzo. Będziemy umieli zadbać o naszą własność".

PAH przekonuje do zaangażowania się w poprawę sytuacji osób, których prawo do wody jest łamane. Nie bądź obojętny, Pomóż budować studnie i ujęcia wodne. Naprawdę wiele zależy od Ciebie. Wystarczy:

  • Wysłać wiadomość o treści "POMOC" na numer 7261 w sieciach: Heyah, Orange, Plus, Play, Era
  • Wpłacić darowiznę na konto: BPH 65 1060 0076 0000 3310 0016 0860
  • Odwiedzić sklepik PAH i kupić jeden z gadżetów: www.wodapitna.pl
  • Odwiedzić księgarnię internetową Merlin i kupić jeden z gadżetów: www.merlin.pl
  • Kupić dedykowaną kampanii wodę mineralną Cisowianka w specjalnej butelce

Kampania będzie prezentowana do połowy sierpnia, w całej Polsce w stacjach telewizyjnych i radiowych, prasie, internecie oraz na nośnikach outdoor.

Kreacja kampanii została przygotowana przez Firefly Group, powierzchnię reklamową pozyskał dom mediowy ZenithOptimedia, AMS.

Partnerami Kampanii Wodnej są: Cisowianka, Meblik, cooke, Merlin.pl, EuroDziękujemy Wojciechowi Malajkatowi za użyczenie swojego głosu w spocie telewizyjnym i radiowym.