O tym, czy dana osoba dostanie dodatek w wysokości 10 proc. lub maksymalnie 50 proc., decydować będzie rodzaj, stopień złożoności i uciążliwość wykonywanych przez nią kontroli. Wpłyną na to także wyniki i osiągnięcia w kontrolach, stanowisko służbowe, kwalifikacje i doświadczenie w wykonywaniu kontroli oraz czas pracy. W tym ostatnim przypadku chodzi o czas przeznaczony na wykonywanie kontroli, czynności przygotowawczych, na opracowanie dokumentacji przeprowadzonej kontroli albo na weryfikację takiej dokumentacji pod kątem jej zgodności z prawem.
Ministerstwo Finansów opublikowało na swojej stronie projekt rozporządzenia w sprawie dodatku kontrolerskiego dla pracowników podległych ministrowi finansów.
Zatrudnionym w urzędzie skarbowym dodatek kontrolerski przyznaje jego naczelnik. Pracownikom Ministerstwa Finansów kontrolującym przestrzeganie zasad etyki zawodowej, bezstronności i obiektywizmu działania pracowników zatrudnionych w izbach skarbowych i urzędach skarbowych – dyrektor generalny Ministerstwa Finansów.
Źródło: Rzeczpospolita