W dniu 22 stycznia 2009 r. Minister Infrastruktury oraz spółka Autostrada Południe S.A. podpisali umowę na budowę i eksploatację Autostrady A1.

Kancelaria Wierzbowski Eversheds reprezentowała Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, prowadzącą negocjacje. Umowę zawarto na okres 35 lat, a dotyczy ona 180-kilometrowego odcinka Stryków - Pyrzowice, łączącego Łódź z Górnym Śląskiem. Będzie to najdłuższy z odcinków autostrad w Polsce budowany w ramach jednej umowy.
Szacowany koszt budowy całego odcinka to 7,5 mld złotych (1,7 mld euro). Inwestycja będzie prowadzona w oparciu o system partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).
Autostrada A1 jest jednym z przedsięwzięć, które Polska podejmuje w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012. Ze strony Kancelarii Wierzbowski Eversheds w pracach nad umową uczestniczyli Krzysztof Wierzbowski, Anna Ochocka oraz Grzegorz Rudnicki. Spółka Autostrada Południe (konsorcjum Cintra, Budimex S.A., Ferrovial-Agromán) reprezentowana była przez kancelarię White & Case.