Zgodnie z art. 173 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w skład Krajowej Izby Odwoławczej powoływane są osoby, które uzyskały najlepsze wyniki w postępowaniu kwalifikacyjnym i spełniają następujące wymagania:

1. posiadają obywatelstwo polskie,
2. posiadają wyższe wykształcenie prawnicze,
3. mają pełną zdolność do czynności prawnych,
4. korzystają z pełni praw publicznych,
5. mają nieposzlakowaną opinię,
6. nie były prawomocnie skazane za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7. posiadają minimum pięcioletnie doświadczenie zawodowe (staż pracy) w administracji publicznej lub na stanowiskach związanych z udzielaniem porad prawnych, sporządzaniem opinii prawnych, opracowywaniem projektów aktów prawnych oraz występowaniem przed sądami i urzędami,
8. ukończyły 29 lat.

Dodatkowe informacje w sprawie postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Departamencie Odwołań UZP, kontakt: odwolania@uzp.gov.pl