W 2011 r. Prezes UKE nałożył na PTK Centertel karę w wysokości 2,5 mln PLN za niedopełnienie obowiązku poinformowania użytkowników o zmianach w cenniku usługi, uznając że użytkownicy ci byli w istocie abonentami. Rzecz dotyczyła stanu prawnego sprzed zmiany przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne, w rezultacie której pojęciem "abonent" objęto również użytkowników, którzy nie mieli pisemnej umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W wyniku odwołania PTK Centertel, Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zmniejszył karę do 1 mln PLN. Apelacje wniosły zarówno PTK Centertel, jak i Prezes UKE.
W wyroku ogłoszonym 19 września 2013 r. Sąd Apelacyjny w Warszawie zmienił wyrok SOKiK-u, uchylając w całości decyzję Prezesa UKE odnośnie pierwotnie nałożonej kary w wysokości 2,5 mln PLN i jednocześnie oddalił apelację Prezesa UKE. Wyrok jest prawomocny.
"W ustnym uzasadnieniu sąd stwierdził między innymi, że użytkowników telefonów na kartę nie można było uznać za abonentów, ponieważ usługa telekomunikacyjna, na podstawie umowy zawartej poprzez czynności faktyczne, była świadczona na ich rzecz niezależnie od kontynuacji udziału w promocji Zetafon. Sam zakup telefonu nie czynił z nich abonentów w rozumieniu przepisów Prawa telekomunikacyjnego. To ważny wyrok, ponieważ pomimo dokonanej w międzyczasie zmiany przepisów, wyraźnie odróżnia umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych od promocji polegającej na sprzedaży aparatu po niższej cenie" - mówi Arwid Mednis, partner i menedżer zespołu prawa komunikacji elektronicznej i ochrony danych osobowych, który kierował pracami zespołu prawników reprezentujących PTK Centertel na wszystkich etapach postępowania.