Dotychczasowy zakres prac CMS przy tej transakcji obejmował przede wszystkim przeprowadzenie badania prawnego due diligence, negocjacje umowy inwestycyjnej oraz przygotowanie dokumentacji związanej z przeprowadzeniem wezwania na akcje Emperii. Podpisanie umowy kończy rozpoczęty w maju 2017 r. przez Emperię proces wyboru inwestora strategicznego.
"Po transakcji sprzedaży sieci sklepów Żabka a następnie sprzedaży sieci sklepów Mila, nabycie Emperii (będącej właścicielem sieci sklepów Stokrotka) jest kolejną transakcją w segmencie handlu detalicznego ogłoszoną w tym roku kalendarzowym, przy której doradzała kancelaria CMS. Potwierdza to wiodącą pozycję CMS w dziedzinie fuzji i przejęć w Polsce, szczególnie w tym sektorze" - podkreślił Jakub Marcinkowski, partner odpowiedzialny za transakcję z ramienia kancelarii CMS. W ocenie Jakuba Marcinkowskiego rozdrobniony rynek handlu detalicznego w Polsce będzie nieuchronnie podlegał dalszej konsolidacji.
Emperia Holding powstała w 1990 r. i od 27 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Swoją działalność skoncentrowała przede wszystkim na segmencie detalicznym FMCG, w którym pod marką Stokrotka zarządza siecią 410 sklepów w formacie supermarketu typu proximity zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych.
Przy nabyciu Emperii pracował zespół transakcyjny CMS kierowany przez Jakuba Marcinkowskiego (partner, adwokat), którego wspierali Olga Czyżycka (starszy prawnik, adwokat) oraz Rafał Kluziak (starszy prawnik, adwokat).