Dotychczasowy zakres prac CMS przy tej transakcji obejmował przede wszystkim przeprowadzenie badania prawnego due diligence, negocjacje umowy inwestycyjnej oraz przygotowanie dokumentacji związanej z przeprowadzeniem wezwania na akcje Emperii. Podpisanie umowy kończy rozpoczęty w maju 2017 r. przez Emperię proces wyboru inwestora strategicznego.

"Po transakcji sprzedaży sieci sklepów Żabka a następnie sprzedaży sieci sklepów Mila, nabycie Emperii (będącej właścicielem sieci sklepów Stokrotka) jest kolejną transakcją w segmencie handlu detalicznego ogłoszoną w tym roku kalendarzowym, przy której doradzała kancelaria CMS. Potwierdza to wiodącą pozycję CMS w dziedzinie fuzji i przejęć w Polsce, szczególnie w tym sektorze" - podkreślił Jakub Marcinkowski, partner odpowiedzialny za transakcję z ramienia kancelarii CMS. W ocenie Jakuba Marcinkowskiego rozdrobniony rynek handlu detalicznego w Polsce będzie nieuchronnie podlegał dalszej konsolidacji.

Emperia Holding powstała w 1990 r. i od 27 lat aktywnie tworzy historię handlu w Polsce. Swoją działalność skoncentrowała przede wszystkim na segmencie detalicznym FMCG, w którym pod marką Stokrotka zarządza siecią 410 sklepów w formacie supermarketu typu proximity zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych.

Przy nabyciu Emperii pracował zespół transakcyjny CMS kierowany przez Jakuba Marcinkowskiego (partner, adwokat), którego wspierali Olga Czyżycka (starszy prawnik, adwokat) oraz Rafał Kluziak (starszy prawnik, adwokat).

 

Kodeks spółek handlowych. Komentarz. Tom I i II
Andrzej Kidyba
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł