Transakcja polegała na nabyciu przez  Scripps 100% udziałów w spółce N-Vision, która na etapie rozliczenia umowy sprzedaży będzie posiadała ok. 52,7%. akcji TVN. Cena za 100% udziałów w N-Vision wynosi 584 mln EUR, czyli ok. 2,4 mld PLN.  Cena ta uwzględnia przejęcie przez Scripps zobowiązań wynikających z obligacji wyemitowanych przez spółki z nabywanej grupy kapitałowej, o łącznej wartości ok. 840 mln EUR.

Zamknięcie transakcji uzależnione jest od spełnienia warunków zawieszających typowych dla tego rodzaju transakcji, w tym uzyskania właściwych zgód regulacyjnych. Kancelaria DZP wraz z amerykańską kancelarią Latham & Watkins LLP doradzała we wszystkich prawnych aspektach transakcji.

Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform, jednak w Polsce firma nie jest zbyt znana. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych, takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie.

Grupa TVN jako lider rynku w Polsce nadaje kilkanaście kanałów telewizyjnych. Wśród nich są: TVN, TTV i TVN 7 (które nadawane są w ramach naziemnej telewizji cyfrowej) oraz TVN 24, TVN 24 Biznes i Świat, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, iTVN, iTVN Extra, Telezakupy, Mango i NTL. Grupa TVN posiada też platformę VOD (wideo na żądanie) Player.pl oraz portal informacyjny tvn24.pl. W tym roku uruchomione mają zostać jeszcze dwa nowe kanały: TVN Sportive i TVN Fabuła.

Z ramienia DZP klientowi doradzali Krzysztof Zakrzewski i Magdalena Skowrońska wraz z Wojciechem Dziomdziorą, Piotrem Jackowskim, Agatą Mierzwą i Maciejem Zajdą.
ITI był reprezentowany przez kancelarię Weil, Gotshal & Manges LLP, a Canal+ przez Orrick, Herrington & Sutcliffe LLP.

 

Biznes a ochrona konkurencji
Biznes a ochrona konkurencji