Rankomat.pl SA to właściciel największej w Polsce porównywarki ubezpieczeniowej, specjalizującej się w ubezpieczeniach samochodowych. Mediasoft Polska sp. z o.o. to spółka działająca pod nazwą Grupa eBroker. Firma ta jest jednym z liderów segmentu lead generation w modelu marketingu efektywnościowego dla instytucji finansowych. Obie spółki dołączą do Grupy Interia.pl.
W obsługę transakcji zaangażowani byli prawnicy z Praktyki Prawa Spółek, Fuzji i Przejęć – Julita Zimoch-Tuchołka, Monika Malinowska-Hyla i Joanna Schubel, a aspekty finansowe koordynowali Maciej Goszczyk i Tomasz Kalicki (Praktyka Rynków Kapitałowych i Instytucji Finansowych). W zakresie praw własności intelektualnej oraz umów wdrożeniowych dotyczących oprogramowania klientowi doradzali Jarosław Konecko i Dawid Sierżant z Praktyki IP&TMT.
"Od lat kompleksowo doradzamy Grupie Bauer. W transakcjach reprezentowaliśmy klienta w procesie przejęcia, które obejmowało przeprowadzenie badania due diligence, przygotowanie projektów umowy sprzedaży akcji i umów pomocniczych oraz negocjowanie samych transakcji" – mówi Julita Zimoch-Tuchołka, Partner w kancelarii DZP. "W przypadku Rankomat.pl naszym zadaniem było także zbadanie i ujęcie w umowach unikalnych problemów i rodzajów ryzyka związanych z działalnością porównywarki" – dodaje Jarosław Konecko, Senior Associate specjalizujący się w kwestiach IP.
Zakup Rankomat.pl to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Interii oraz całej Grupy Bauer Media. Pozyskanie lidera na tak perspektywicznym rynku jest zasadniczym krokiem w rozbudowywaniu przez Bauer swojej oferty produktów ubezpieczeniowych i finansowych na polskim rynku.
Podobnie jest z Grupą eBroker, która ma bardzo mocną i ugruntowaną pozycję na rynku produktów ubezpieczeniowych i finansowych. Mediasoft Polska sp. z o.o. to firma z branży performance marketingu, specjalizująca się w generowaniu leadów w sektorze finansowym. Jest właścicielem porównywarki produktów finansowych ebroker.pl, a także serwisów: videofinanse.pl, biznes-firma.pl i opinie24.pl.
Grupa Interia.pl to czołowy gracz na rynku internetowym w Polsce. Flagowym produktem Grupy jest portal horyzontalny Interia.pl. Portfolio firmy uzupełniają serwisy tematyczne oraz agencja Semahead. Interia.pl jest także jednym z największych podmiotów na polskim rynku reklamy online, w jej strukturach działają sieci reklamowe AdStyle, TechnoAd oraz AdRetail.