W lutym 2011 roku Urząd wszczął przeciwko spółce postępowanie. Wątpliwości wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych przedsiębiorcy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów CANAL+ i HBO.
W wyniku postępowania ustalono, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 235 266 zł. Decyzja nie jest prawomocna,
Źródło: UOKiK
Canal + cyfrowy zapłaci za wprowadzanie klientów w błąd
Kampania reklamująca promocyjną ofertę spółki Canal+ Cyfrowy wprowadzała konsumentów w błąd stwierdziła Prezes UOKiK i nałożyła na firmę karę w wysokości ponad 200 tys. zł