Tak uznał organ podatkowy rozpatrując wniosek o interpretację podatkową profesjonalnej zawodniczki piłki siatkowej, która planuje zawarcie umów z podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w zakresie reklamy i marketingu, których przedmiotem będzie wykorzystanie jej wizerunku, jej sylwetki, głosu itp.

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[40053,8330,747,77,1],"dataValuesNormalized":[17,4,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Procedury","Akty prawne"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#E5202E","#85BC20"],"maxValue":49208,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Organ uznał, że w przeciwieństwie do przychodów, które zawodniczka uzyska z uprawiania sportu, które należy zakwalifikować do działalności wykonywanej osobiście, określonej w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody z tytułu świadczenia usług reklamowych z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku (również w sytuacji gdy ostatecznym odbiorcą usług marketingowo-reklamowych z wykorzystaniem wizerunku będzie klub sportowy, z którym podatniczka związana jest kontraktem sportowym) można opodatkować jako przychody z działalności gospodarczej.

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 7 listopada 2012 r., IPPB1/415-1002/12-2/ES

Czytaj także:

Prawa autorskie nie dotyczą wizerunku