Tak uznał organ podatkowy rozpatrując wniosek o interpretację podatkową profesjonalnej zawodniczki piłki siatkowej, która planuje zawarcie umów z podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą w zakresie reklamy i marketingu, których przedmiotem będzie wykorzystanie jej wizerunku, jej sylwetki, głosu itp.

Organ uznał, że w przeciwieństwie do przychodów, które zawodniczka uzyska z uprawiania sportu, które należy zakwalifikować do działalności wykonywanej osobiście, określonej w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychody z tytułu świadczenia usług reklamowych z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku (również w sytuacji gdy ostatecznym odbiorcą usług marketingowo-reklamowych z wykorzystaniem wizerunku będzie klub sportowy, z którym podatniczka związana jest kontraktem sportowym) można opodatkować jako przychody z działalności gospodarczej.

Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 7 listopada 2012 r., IPPB1/415-1002/12-2/ES

Czytaj także:

Prawa autorskie nie dotyczą wizerunku