Podatnicy mogą przesłać e-PIT z programu resortowego lub komercyjnego. Ministerstwo Finansów zwraca uwagę na błędy pojawiające się w komercyjnym oprogramowaniu do wysyłania e-PIT. Wysłanie e-PIT do systemu testowego oznacza, że podatnik nie złożył zeznania.

W ostatnim czasie resort opublikował jednak komunikat, w którym zwraca uwagę na błędy pojawiające się w komercyjnym oprogramowaniu do wysyłania e-PIT i zaleca korzystanie z formularzy interaktywnych lub aplikacji desktopowej ze strony www.e-deklaracje.gov.pl. Problem polega na tym, że resort udostępnia dwa systemy: testowy i prawidłowy (produkcyjny). Osoby korzystające z oprogramowania resortowego nie mają opcji wysłania e-PIT do systemu testowego. Podobnie jest z większością programów dostarczanych przez komercyjnych producentów oprogramowania. Podatnicy ci nie mają więc problemów. Kłopot pojawia się, gdy podatnik korzysta z programu, który umożliwia testowe wysłanie e-PIT. Wysłanie e-PIT do systemu testowego oznacza, że podatnik nie złożył zeznania. W takiej sytuacji podatnik nie wypełnił swojego obowiązku, ale nie będzie miał takiej świadomości. Podobnie będzie, jeśli e-PIT trafi do systemu testowego z błędem.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna, 21 kwietnia 2011 r.