W przedmiotowej sprawie do fiskusa zwróciła się spółka, w sprawie momentu powstania przychodu. Przedmiotem działalności spółki jest archiwizacja i przejmowanie na przechowanie dokumentów na okres wymagany dla poszczególnych rodzajów dokumentów. Okres przechowywania dokumentacji jest zróżnicowany i zależy od ich rodzaju i wynosi 5, 10, 20 bądź 50 lat. Spółka wskazała, że mimo iż oferowane przez nią usługi są świadczone w określonym przedziale czasowym 5 lat (i więcej), to zapłata za te usługi następowała jednorazowo, po wystawieniu przez spółkę faktury lub rachunku za cały czas obowiązywania umowy. Spółka zapytała fiskusa czy przychód uzyskany z wystawionej faktury jest prawidłowo rozliczany przez lat 5, jeżeli taki zapis wynika z umowy.
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
Przychody podatkowe
Najczęściej czytane w temacie:
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
To zagadnienie zawiera:
Najczęściej czytane w temacie:
Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX
| Dowiedz się więcej z książki | |
![]() |
CIT. Komentarz. Podatki i rachunkowość
|










