Analizator wykazał rozbieżności w przekazanych plikach JPK_VAT i deklaracjach złożonych za tożsamy okres, rozbieżności co do kwot transakcji wykazanych przez kontrahentów w plikach JPK_VAT i przypadki uwzględniania w plikach JPK zakupu faktur VAT wystawionych przez podmioty, które nie posiadają statusu czynnego podatnika w podatku od towarów i usług.

Podatnicy, u których stwierdzono tego rodzaju przypadki, otrzymają powiadomienia na ten temat w postaci: e-maila z adresu jpk.analizy@ds.mofnet.gov.pl – na adresy elektroniczne lub wiadomości tekstowej SMS – na numery telefonów, które wskazali w zgłoszeniach identyfikacyjnych lub aktualizacyjnych.

Powiadomienia będą zawierać prośbę o sprawdzenie składanych plików JPK i kontakt z właściwym urzędem skarbowym, aby wyjaśnić stwierdzone niezgodności i ewentualnie skorygować złożoną deklarację VAT lub plik JPK_VAT. W przypadku otrzymania powiadomienia, wszelkie pytania i wątpliwości, a także wyjaśnienia co do zidentyfikowanych rozbieżności, należy kierować bezpośrednio do właściwych urzędów skarbowych.

Resort poinformował też, że pisma informacyjne nie będą zawierać żadnych wezwań do zapłaty podatku, a w treści e-maila i wiadomości SMS nie będą umieszczane żadne odnośniki zewnętrzne (linki) ani załączniki w formie plików.

 

Więcej informacji i narzędzi znajdziesz w programie
Vademecum Głównego Księgowego
Bądź na bieżąco ze zmianami prawnymi i korzystaj z aktualnych materiałów