Co ciekawe, nawet te przedsiębiorstwa, których nie ma na tego typu portalach, mogą znaleźć tam wiele informacji na swój temat poprzez zamieszczane komentarze klientów i kontrahentów.  Decydując się na założenia konta firmowego na jednym z portali społecznościowych nie należy jednak tylko ulegać modzie. Warto więc zadać sobie pytanie, jaki jest cel założenia takiej strony (co chcemy przez to osiągnąć), jakie treści mają się tam znaleźć, czy jest osoba, która będzie zapełniała te strony treścią i do kogo te informacje mają być skierowane. Dlatego w pierwszej kolejności warto przeanalizować profile założone przez swoich konkurentów – firmy z tej samej branży. Portale społecznościowe tym różnią się od zwykłych stron internetowych, że umożliwiają komunikację, a nie tylko jednostronne udostępnianie informacji. Trzeba więc mieć świadomość, że raz rozpoczęty dialog z użytkownikami portalu społecznościowego trzeba podtrzymywać, ponieważ „martwy” profil może spowodować więcej szkód, niż jego brak. Samo założenie konta to prosta i szybka czynność, najważniejsze jest stałe i regularne zapełnianie takiej strony informacjami i komunikacja mająca na celu zainteresowanie i przyciągniecie do niej użytkowników. Można to osiągnąć miedzy innymi poprzez aktywność na formach dyskusyjnych, szczególnie takich, z których mogą korzystać klienci lub potencjalni klienci firmy. Dokonując wyboru portalu trzeba zastanowić się lub po prostu zapytać, czy nasi klienci są jego użytkownikami. Trzeba liczyć się z tym, że to co zaprezentujemy na swoim profilu może być  ocenione negatywnie i wtedy należy odpowiednio zareagować.

Decyzja o zaistnieniu firmy w mediach społecznościowych powinna być gruntowanie przemyślana i podjęta nie tylko dlatego, że wszyscy inni już tam są, ale z pełnym przekonaniem o celowości takiej formy promocji.