Folder powinien mieć maksymalnie kilka – kilkanaście stron. Ważnym elementem, który zwiększa atrakcyjność takiego wydawnictwa są dobrej jakości, dopasowane do treści, fotografie. Zamieszczając własne zdjęcia lub kupując je w serwisach fotograficznych można zminimalizować ryzyko natknięcia się na takie same w folderach konkurencji. Można wykorzystać zdjęcia zarządu i pracowników, które zawsze są lepiej odbierane, niż typowe fotografie katalogowe. Tekst nie powinien być nadmiernie rozbudowany, przyswajanie treści ułatwia przejrzysty, podzielony na sekcje, układ. Wszelkie schematy, rysunki, tabele – jeśli nie są zbyt skomplikowane i przeładowane tekstem, zwiększają atrakcyjność publikacji.

Teksty powinny być zrozumiałe, napisane przystępnym, zrozumiałym dla czytelnika językiem, bez używania żargonu zawodowego. Nie należy też posługiwać się językiem typowym dla reklamy, zachwalając swoje usługi. Przekaz powinien stanowić rzeczową prezentację oferty i zalet firmy. Logotyp i kolorystyka firmowa powinny był tłem, które nawiązuje do strony internetowej, materiałów biurowych, wystroju wnętrza i innych elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

W folderze należy zaprezentować firmę i jej historię uważając, aby tej części nie poświęcić zbyt wiele miejsca. Dla klienta najważniejsze będzie doświadczenie i okres funkcjonowania na rynku, ale szczegółowe kalendarium wydarzeń czy kolejne zmiany formy prawnej – niekoniecznie. Warto zawrzeć w takiej publikacji elementy odróżniające firmę od konkurencji, a także pisać o sukcesach i zdobytych wyróżnieniach.

Folder nie może zawierać szczegółowych informacji na temat usług - ma przybliżać potencjalnym klientom firmę, zachęcając do pozyskania bliższych informacji na jej temat, a docelowo nawiązania z nią współpracy.