Tak, wydatki na zakup pączków stanowić będą podatkowe koszty uzyskania przychodów w powyższych sytuacjach.
Kosztami uzyskania przychodów są koszty ponoszone przez podatników w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów (zob. art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm. - dalej u.p.d.o.f.). Kosztami ponoszonymi w celu osiągnięcia przychodów są, m.in., koszty pracownicze (tj. koszty ponoszone w związku z zatrudnieniem pracowników), w tym koszty mające na celu zmotywowanie i zintegrowanie pracowników. Taki też charakter mają wydatki na zakup pączków dla pracowników z okazji "Tłustego Czwartku". Zakup pączków dla pracowników - zwłaszcza jeśli wiąże się ze zorganizowaniem spotkania okolicznościowego dla pracowników - stanowią wydatki integracyjno-motywacyjne, a więc stanowią one (na gruncie u.p.d.o.f.) koszty uzyskania przychodów pracodawcy (a jednocześnie wartość pączków - o ile możliwe będzie określenie ich "zużycia" przez poszczególnych pracowników - stanowić będzie po stronie pracowników podlegający opodatkowaniu oraz "oskładkowaniu" przychód ze stosunku pracy - zob. art. 12 ust. 1 u.p.d.o.f.). Podobnie będzie się miała rzecz w przypadku przekazania pączków jako poczęstunek podczas wewnętrznego szkolenia pracowników. Koszty organizacji szkoleń dla pracowników, w tym koszty poczęstunku, stanowią bowiem koszty uzyskania przychodów pracodawców (zob. przykładowo postanowienie Naczelnika I Urzędu Skarbowego Łódź-Górna z dnia 21 lutego 2007 r., I-415/02/07).