Według firmy Inter Partner Assistance, w okresie wakacji na terenie naszego kraju znacznie wrasta liczba awarii i wypadków samochodowych w dużej odległości od miejsca zamieszkania. W takich sytuacjach klienci korzystają najczęściej z usługi holowania auta do pobliskich serwisów. Znacznie częściej niż poza sezonem wakacyjnym, zapewniamy też całym rodzinom (często wraz ze zwierzętami domowymi i ogromnym bagażem) kontynuację podróży do miejsca docelowego lub powrót do domu - zwykle dostarczając im samochód zastępczy. W razie ciężkich wypadków organizujemy również transport medyczny hospitalizowanych rannych - miedzy innymi do miejsca zamieszkania lub specjalistycznych szpitali.

W okresie wakacji Polacy często korzystają też z usługi organizacji wizyty lekarza w miejscu tymczasowego pobytu np. w hotelach, ośrodkach wczasowych, na działkach. Wymaga to od firmy assistance współpracy z placówkami medycznymi w całym kraju. Typową tendencją dla letnich miesięcy jest zwiększone zapotrzebowanie na usługi concierge. Klienci podróżujący po Polsce korzystają z nich najczęściej w celu znalezienia i rezerwacji pokoi w hotelach, a także uzyskania informacji o dogodnych sposobach dojazdu do kurortów czy atrakcji turystycznych.

Wsparcie assistance, przydatne w podróży po kraju, jest m.in. elementem ubezpieczeń komunikacyjnych, polis na życie, zdrowotnych oraz pakietów dodawanych do produktów bankowych np. kart kredytowych. Przed wyjazdem na wakacje należy więc sprawdzić jakie świadczenia nam przysługują i co musimy zrobić by z nich skorzystać.