Tajemnicą udanej sprzedaży jest ciągłe zadawanie sobie pytania: „co jeszcze mogę zrobić dla klienta?”, czyli szukanie punktów styku pomiędzy potrzebami klienta a tym, co oferuje nasza firma.
Istnieje kilka skutecznych sposobów na to, by nie przekroczyć cienkiej granicy między nachalną sprzedażą a autentyczną gotowością do pomocy klientowi.
Oto one:
1. Nieustannie staraj się poznawać specyfikę firmy i branży klienta.
Śledź zmiany w prawie, trendy w branży, obserwuj konkurencję. Tylko tak dowiesz się, czego naprawdę potrzebuje klient, znajdziesz najlepsze rozwiązanie jego problemów i znajdziesz sposób na wsparcie go w rozwoju.
Aby dowiedzieć się więcej na temat firmy klienta zorganizuj tzw. seminarium odwrotne – zamień się rolami z klientem i pozwól mu opowiedzieć o swojej frmie oraz branży. Zanotuj te obszary, w których możesz pomóc.
2. Co pewien czas przypominaj klientowi o zakresie usług kancelarii (biura).
Podsuń aktualny folder firmowy, zaproś na odświeżoną stronę www, wyślij newsletter informacyjny. Możesz być zaskoczony, ale wielu klientów – zwłaszcza obsługiwanych od wielu lat, nie ma pojęcia, jakie usługi oferujesz poza tymi, z których sami korzystają.
3. Pamiętaj o indywidualnym podejściu i sprawnej komunikacji.
Nic tak nie jest cenione we współpracy z kancelarią lub biurem jak indywidualne podejście i sprawna komunikacja. Są one równie ważne jak wysoka jakość usług, a deficyty w tym obszarze stanowią częstą przyczynę odejścia klientów.
Co z tego, że kancelaria zajmuje czołowe pozycje w rankingach i wygrywa spory z fiskusem, kiedy codzienna współpraca idzie jak po grudzie, a klient zostaje sprowadzony do jednego z kilkudziesięciu segregatorów z dokumentami.
Profesjonalna i przyjazna obsługa jest tak samo ważna jak wysokiej jakości usługa!
4. Dowiedz się jak prawidłowo budować relacje z klientami.
Większość doradców podatkowych i księgowych w swojej niezwykle trudnej pracy koncentruje się przede wszystkim na zapewnieniu klientom najwyższej jakości usług. Z tego względu poszerzają oni wiedzę głównie z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, prawa pracy itp., ponieważ na tych dziedzinach opierają swoją ofertę. Na doskonalenie tzw. miękkich kompetencji, jak np. budowanie relacji z klientami czy promocję, zwykle brakuje czasu. A to duży błąd.
Działalność kancelarii podatkowej i biura rachunkowego opiera się bowiem przecież na budowaniu relacji z klientem i aktywnej komunikacji z otoczeniem.
Jeśli nie korzystasz ze wsparcia specjalistów do spraw marketingu czy public relations, możesz samodzielnie zdobyć wiedzę, jak promować swoją firmę, wcale nie trzeba poświęcić na to dużo czasu. Praktyczną pomocą będzie z pewnością ta książka. Polecam.