- Celem utworzenia Centrów jest podniesienie jakości świadczonych usług oraz zapewnienie jednolitości podejmowanych przez ZUS rozstrzygnięć. Odmiejscowienie obsługi merytorycznej tych spraw umożliwi automatyczny i losowy przydział wniosków do poszczególnych centrów i zapewniając jeszcze większą standaryzację i rozstrzygnięć poprzez eliminację możliwości rozpatrywania wniosków z terenu działania danego Oddziału ZUS - wyjaśnił wiceprezes ZUS Paweł Jaroszek. I dodał, że wszystkie wnioski, które od 1 czerwca 2021 r. wpływają do ZUS są rozpatrywane w tych jednostkach. 

Wiceprezes powiedział, klienci ZUS w dalszym ciągu będą mogli składać wnioski o udzielenie ulgi w każdej placówce ZUS, w której do kontaktu z klientem zostali powołani doradcy ds. ulg i umorzeń. - Do ich zadań należy wsparcie wnioskodawców na etapie kompletowania wniosku, a także pomoc przy wypełnieniu oświadczeń niezbędnych do rozpatrzenia wniosku – podkreślił Jaroszek.

Jak mówił wiceprezes ZUS, po zebraniu wszystkich dokumentów koniecznych do rozpatrzenia wniosku, sprawa zostanie przekazana do merytorycznego rozpatrzenia przez wyspecjalizowany zespół analityków CUL.

Czytaj także: ZUS: W 10 dni ponad 161 tys. zgłoszeń kodu zawodów w dokumentach ubezpieczeniowych>>