Coraz więcej firm inwestuje w budowanie marki pracodawcy, tworzy strategie i projekty powiązane z ‘candidate/employee experience’. Większość organizacji opracowuje swoje strategie Employer Brandingowe (EB) i dostosowuje je do zmiennych biznesowych. EB wspiera wiele istotnych procesów personalnych, pozwala wyróżnić się pracodawcy na tle konkurencji oraz wpływa na decyzję o wyborze miejsca pracy. 

Eksperci od Employer Brandingu poszukiwani

Bardzo ważne staje się projektowanie strategii komunikacji, marketingu rekrutacyjnego i działań EB skierowanych na zewnątrz organizacji jak i do wewnątrz. Coraz częściej powstają zespoły dbające o  wewnętrzny wizerunek firmy, nastawione na zatrzymywanie największych talentów w organizacji oraz budowanie zaangażowania wśród swoich specjalistów. W ostatnich miesiącach intensywnie poszukiwaliśmy ekspertów w dziedzinie EB, komunikacji wewnętrznej czy zarządzania zmianą.

Zobacz procedurę: Audyt funkcji personalnej >

 

Unowocześnić rekrutację i poprawić jej skuteczność

Zespoły HR nieustannie też zwiększają atrakcyjność ofert poszerzając pakiety dodatkowych świadczeń o szereg programów na rzecz zdrowia psychicznego, fizycznego, rozwoju duchowego i poprawy sytuacji finansowej pracownika. Firmy coraz częściej oferują elastyczny czas pracy czy możliwość pracy zdalnej.

Czytaj też: Nowa praca wcale nie dla większych pieniędzy. Najważniejszy rozwój >

 

 

Większość pracodawców inwestuje w zaawansowane systemy obsługi procesów, aby unowocześnić proces rekrutacji i poprawić jego skuteczność. W 2019 roku zespoły HR coraz częściej będą sięgać po zaawansowane systemy HRM. Połączenie narzędzi analitycznych, możliwość integracji z platformami social media oraz funkcje mobilne pozwalają wejść na nowy poziom cyfryzacji. Kluczowa staje się także zaawansowana automatyzacja procesów kadrowo-płacowych. Stosowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence, AI) czy samouczących się systemach (ang. machine learning) to kierunki, w którym coraz dynamiczniej będzie podążał HR.

Zobacz: Rekrutacja po nowemu - na przykładzie IKEA Retail >

Nie masz dostępu do tego materiału? Zamów dostęp do LEX HR i korzystaj z wiedzy ekspertów >

 


 

Pracodawcy wciąż za mało elastyczni

Polskim firmom jednak wciąż brakuje elastyczności w obszarze budowania ścieżek kariery na miarę wymagań pracowników. W szczególności w branży BPO/SSC, oczekuje się możliwości nieustającego rozwoju i zdobywania nowych doświadczeń. Pracownicy liczą na dedykowane i kompleksowe systemy wynagrodzeń, których ważnych elementem jest ich jawność i to właśnie jawność wynagrodzeń staje się coraz ważniejszym tematem do dyskusji. Nowelizacja kodeksu pracy zakłada umieszczenie w ogłoszeniach o pracę kwoty brutto zasadniczego wynagrodzenia na danym stanowisku.
W Polsce aktualnie niewiele firm decyduje się na ujawnianie oferowanego wynagrodzenia. Czy wzorem USA i krajów Unii Europejskiej w Polsce temat wynagrodzeń przestanie być tematem tabu?

Anna Iskra-Opalińska, Client Relationship Manager, Goldman Recruitment

Więcej przydatnych materiałów znajdziesz w LEX HR:

Studia przypadków - zainspiruj się najlepszymi praktykami >

Kultura słuchania pracowników >

Zarządzanie doświadczeniami pracowników >