Jak zmierzyć natężenie hałasu w pomieszczeniu biurowym?
Hałas zaliczamy jest do czynników szkodliwych. W związku z tym badanie hałasu powinny wykonywać laboratoria, które posiadają stosowna akredytacje. Głośno pracujący komputer może powodować subiektywne odczucie uciążliwości pracy. Hałas wytwarzany przez takie urządzenia jak komputer powinien mieścić się w granicach dopuszczalnych norm hałasu dla pracy biurowej, które zawierają się w granicach 5565 dB.
- 55 dB – w pomieszczeniach administracyjnych, biurowych i do prac koncepcyjnych,
- 65 dB – w sekretariatach i biurach obsługi klienta,
- 75 dB – w pomieszczeniach ze źródłami hałasu np. powielarniach
- 35 dB – w pomieszczeniach do pracy umysłowej wymagającej silnej koncentracji,
- 40 dB – w pomieszczeniach administracyjnych bez wewnętrznych źródeł hałasu,
- 45 dB – w pomieszczeniach administracyjnych z wewnętrznymi źródłami hałasu.
- lokale biurowe pracy koncepcyjnej – 40 dB,
- inne lokale biurowe 55–65 dB.