Źródła hałasu występujące w „otwartych” pomieszczeniach biurowych można podzielić na cztery kategorie: czynności człowieka (m.in. rozmowy telefoniczne), urządzenia biurowe, instalacje w budynku (np. wentylacja, ogrzewanie), dźwięki z zewnątrz (głównie ruch uliczny). Na hałas na stanowisku pracy pracowników infolinii składają się zatem parametry akustyczne prowadzonej rozmowy oraz hałas „tła” (głównie powodowany przez system wentylacji i ogrzewania). Pomiary natężenia hałasu w biurach wykazały, że stanowi on zagrożenie nie ze względu na ochronę zdrowia (wartość natężenia wynosi ok. 54-60 dB), lecz na mimowolne skupienie uwagi na innych dźwiękach niosących informację. Może być to uciążliwe dla pracownika i przeszkadzać mu w pracy. Wpływa to na koncentrację, rozproszenie uwagi i niezrozumienie rozmówcy.

Źródło: Przyjaciel przy pracy 2010, nr 10, s. 12-14, Bożena Smagowska