„Igreki”, „Zetki” (inaczej nazywani generacją „C”), „Alfy”. Nowe, młode pokolenia. Zaskakują, dziwią, ale też zachwycają i intrygują. To ludzie dorastający i żyjący w świecie nowych technologii. Funkcjonują przez większość czasu w przestrzeni wirtualnej, niejednokrotnie niepokojąco oderwanej od codziennej rzeczywistości. O urodzonych po roku 1981 (pokolenie „Y”), a szczególnie po 1995 (pokolenie „Z”) powstało wiele mitów. Niestety w większości kierujących szalę na niekorzyść samych zainteresowanych. W powszechnej opinii „Igreki” to pokolenie bardzo konsumpcyjne, oczekujące natychmiastowych wyników, roszczeniowe. Potrzebują pracy zapewniającej im rozwój i elastyczność. Zwłaszcza pokolenie „Z” oczekuje pracy kreatywnej, która najlepiej, aby była częścią zabawy. 77% z nich sądzi, że więcej dowiaduje się od kolegów i z Internetu, niż od nauczycieli. Mają dużą wiedzę, jednakże jest ona wybiórcza i fragmentaryczna, rzadko kiedy tworząc spójną całość.

Choć obawy managerów HR o pokoleniu wkraczającym dopiero na rynek pracy wydają się być  uzasadnione i poparte wyzwaniami, z którymi już borykają się w codziennej pracy z generacją Y, rozsądnym krokiem jest sprawdzenie jak te mity i przekonania przełożą się na realne funkcjonowanie pokolenia Z i Alfa w organizacjach. Należy już dziś tworzyć swoistą strategię działania wobec młodych pracowników, również tych z pokolenia Y, aby ich praca maksymalizowała osiągane przez nich wyniki.

Realizatorem badania jest HRP Perspective (www.hrpperspective.com.pl) marka badawczo-szkoleniowa, specjalizująca się w obszarze zarządzania multigeneracyjnego.
Zapraszamy do wypełnienia ankiety! Kliknij.