Czy usługodawca prowadzący audyt ma prawo wglądu w akta osobowe pracowników oraz prawo sporządzania ich kopii i wywożenie do siedziby swojej spółki?
Jeśli tak, to jakie powinien mieć do tego upoważnienia od burmistrza?

Tak, usługodawca prowadzący audyt wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego ma prawo wglądu w akta osobowe pracowników oraz prawo sporządzania ich kopii.

Nie jest tak, że przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) - dalej u.o.d.o., powodują, że określone w nich dane osobowe są absolutnie niedostępne dla podmiotów innych niż np. administrator danych i sam zainteresowany. Łatwo wyobrazić sobie wiele sytuacji, w których do danych tych muszą mieć dostęp także inne podmioty.
Zgodnie z art. 23 u.o.d.o., przetwarzanie danych, czyli operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, jest dopuszczalne m.in. wtedy, gdy jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Tymczasem, jak wynika z art. 282 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) – dalej u.f.p., audytor wewnętrzny ma prawo wstępu do pomieszczeń jednostki oraz wglądu do wszelkich dokumentów, informacji i danych oraz do innych materiałów związanych z funkcjonowaniem jednostki, w tym utrwalonych na elektronicznych nośnikach danych, jak również do sporządzania ich kopii, odpisów, wyciągów, zestawień lub wydruków, z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej. Pracownicy jednostki są obowiązani udzielać informacji i wyjaśnień, a także sporządzać i potwierdzać kopie, odpisy, wyciągi lub zestawienia, o których mowa powyżej. Jednocześnie, jak wynika z art. 279 u.f.p., umowa zawarta przez jednostkę sektora finansów publicznych z usługodawcą powinna zawierać postanowienia gwarantujące prowadzenie audytu wewnętrznego zgodnie z przepisami u.f.p. W umowie należy także określić sposób postępowania z dokumentami, w tym także w formie elektronicznej, wytworzonymi dla celów prowadzenia audytu wewnętrznego, tak aby zapewnić ich dostępność, ochronę przed nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
W świetle powyższego, w mojej ocenie, problem "wywożenia" dokumentacji poza siedzibę powinien zostać uregulowany w łączącej strony umowie.