Wolters Kluwer, który prowadzi działalność w ponad 40 krajach, opublikował globalne wyniki finansowe za 2018 r. – To był dla nas kolejny dobry rok – mówi Nancy McKinstry, prezes Wolters Kluwer. Wszystkie nasze dywizje osiągnęły solidny wzrost. Bardzo cieszy mnie fakt, że po raz kolejny poprawiliśmy marżę oraz rentowność naszej firmy – podkreśla Nancy McKinstry. I dodaje, że firma stawia na rozwiązania eksperckie, pogłębioną, specjalistyczną, wielodziedzinową wiedzę oraz zwinne zarządzanie operacyjne.

Wzrost sprzedaży produktów elektronicznych

W 2018 r. przychody Wolters Kluwer osiągnęły wysokość 4,3 mld euro, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza wzrost o 4 proc. (o 1 proc. według porównywalnego kursu walut).  Aż  6 proc. wzrost osiągnął ze sprzedaży produktów elektronicznych i usług, które stanowią 88 proc. całkowitych przychodów firmy i 5 proc. z subskrypcji. Marża skorygowanego zysku operacyjnego wyniosła 23 proc., a  wskaźnik rentowności na zainwestowanym kapitale (ROIC) - 10.9 proc.
Za sukcesem stoi m.in.: dobrze prowadzona transformacja cyfrowa. Obecnie ok. 70 proc. przychodów WK pochodzi z oprogramowania oraz usług – i z każdym rokiem ta wielkość rośnie. Cel strategiczny to również wzbogacenie rozwiązań informatycznych o zaawansowane technologie, w tym sztuczna inteligencję -  Będziemy inwestować, aby zwiększyć zadowolenie użytkowników z naszych produktów – mówi Nancy McKinstry.

Polska też stawia na innowacje

Alicja Pollesch, dyrektor strategiczny Wolters Kluwer Polska, członek zarządu, dodaje, że w globalnym sukcesie swój udział mają  innowacje  w polskich produktach oraz poważne traktowanie przez WKP szans rynkowych. – Świetnie przygotowaliśmy się na RODO. Zaproponowaliśmy zróżnicowaną ofertę: bogatą listę tytułów książkowych renomowanych autorów, produkt Lex ODO, narzędziowe rozwiązanie eksperckie LEX compliance RODO, które cały czas rozwijamy również dla innych branż.  WKP także inwestuje w technologie, szczególnie te oparte na AI. W ubiegłym roku w znaczącym stopniu udoskonaliliśmy wyszukiwarkę LEX. Widoczność w sieci to jeden z priorytetów. Uruchomiliśmy portal Prawo.pl, czyli otwarty serwis informacyjny, zawierający codzienne newsy z zakresu prawa, którego połączenie  z zasobami  LEX samo w sobie jest innowacją na rynku profesjonalnej informacji - podkreśla Alicja Pollesch.

Wolters Kluwer obsługuje klientów w ponad 180 krajach, zatrudniając przy tym ok. 19 tys. osób na całym świecie. Jego klientami jest 93 proc. firm z rankingu największych amerykańskich spółek Fortune 500. Centrala firmy znajduje się w Alphen aan den Rijn w Holandii. W Polsce spółka dzieli się z klientami specjalistyczną wiedzą prawną w postaci systemu LEX, dostarcza narzędzia wspomagające pracę z dokumentami prawnymi oraz oprogramowanie z obszaru compliance.