Pytanie
Nowo powstała spółka prowadzi inwestycję polegającą na umaszynowieniu zakładu i zakupie środków transportowych i wartości niematerialnych i prawnych. Po zakończeniu inwestycji nakłady zostaną rozliczone na środki trwałe zaklasyfikowane do różnych grup KRŚT. Finansowanie inwestycji odbywa się częściowo z kredytu inwestycyjnego. Spółka przedkłada do banku faktury za dokonane zakupy inwestycyjne do opłacenia w terminach ich płatności z przyznanego kredytu. Po ich opłaceniu wzrasta wykorzystanie kredytu. Odsetki od kredytu są naliczane na koniec każdego miesiąca i w zależności od wykorzystania środków z kredytu - wzrastają co miesiąc. Niektóre środki będą oddane do użytkowania w trakcie realizacji inwestycji - inne dopiero w momencie jej zakończenia.
W jaki sposób spółka po zakończeniu realizacji inwestycji ma rozliczyć koszty finansowania inwestycji - odsetek i prowizji bankowych od przyznanego kredytu?
Spółka ma przyznaną dotację na tę inwestycję.