Pytanie
Firmowy samochód (ciężarowy w leasingu operacyjnym) brał udział w kolizji drogowej (poszkodowany). Naprawa samochodu jest rozliczana z ubezpieczenia OC sprawcy. Samochód firmowy posiada ubezpieczenie AC. Ponadto firma, która naprawiała samochód wynajęła nam samochód zastępczy (samochód osobowy). Po zakończeniu naprawy przesłano fakturę, z której należy zapłacić tylko VAT. Faktura zawiera następujące pozycje: wynajem samochodu - kwota 4700 zł netto, 1081 VAT, 5781 brutto; razem do zapłaty 5781 zł. Poniżej jest jeszcze tabela: podatek VAT do zapłaty przez poszkodowanego - 1081 zł; kwota netto: PZU - 4700 zł; razem do zapłaty 5781 zł.
W jaki sposób rozliczyć taką fakturę?
Jak rozliczyć w koszty firmowe (PKPiR), czy faktura ta dotyczy najmu samochodu osobowego, którego koszt można wliczyć do kosztów bezpośrednio, czy też należy przyjąć, że faktura ta dotyczy szkody i ująć całą kwotę (netto) w kosztach, a gdy PZU otrzyma kwotę netto, to również my zaliczymy ją do przychodów firmowych?