Pytanie
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na serwisach/naprawach samochodów (PKPiR). W grudniu 2011 r. dokonałem dostawcy części zamiennych zwrotu niewłaściwych elementów. Przedstawiciel firmy odebrał towar w grudniu 2011 r., nie posiadam jednak na to żadnego dokumentu. Podczas dokonywania spisu z natury nie uwzględniłem tych oddanych elementów, ponieważ ich nie posiadałem. W styczniu 2012 r. otrzymałem fakturę korygującą potwierdzającą zwrot części.
Czy dowodem wewnętrznym wyksięgować z kosztów zakupu towarów handlowych wartość zwrotów, mimo że nie posiadam na to jeszcze faktury korygującej.
Czy zapis § 17 rozporządzenia w sprawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów dotyczy tylko księgowania zakupu towarów, a nie ich zwrotu?
Wówczas zgodnie z księgowaniem kosztów w dacie poniesienia, czyli w dniu wystawienia faktury powinienem zaksięgować zmniejszenie kosztu zakupu towarów w styczniu 2012 r.