Pytanie
Spółka wdrożyła pakiet dla firm programu finansowo-księgowego, kadrowo płacowego, sprzedażowego w spółce głównej, która będzie właścicielem programu (licencji) oraz w spółkach, które będą korzystały z programu. W pierwszym etapie wdrożono program w spółce wiodącej, a następnie w spółkach korzystających. Spółka informatyczna wdrażająca swój program do końca 2011 r. wdrożyła wersję do korzystania przez spółki korzystające, przeprowadziła w swoim zakresie szkolenia i wystawiła fakturę na spółkę, która jest właścicielem licencji w dniu 31 grudnia 2011 r. (wg umowy za całość projektu odpowiada właściciel licencji). Właściciel licencji w styczniu 2012 r. prowadził prace weryfikacyjne, testował wprowadzone funkcjonalności oraz wprowadzał ulepszenia indywidualne dla każdej ze spółek korzystających. Po zakończeniu prac wdrożeniowo-szkoleniowo-weryfikacyjnych właściciel licencji obciążył spółki korzystające fakturą sprzedażową za wymienione wykonane prace w styczniu 2012 r.
W którym roku spółka (właściciel licencji) powinna zaliczyć do kosztów podatkowych fakturę wystawioną przez firmę informatyczną wdrażającą program komputerowy - w 2011 r. czyli dacie poniesienia kosztu, czy w 2012 r. z uwagi na dokonaną sprzedaż na rzecz firm korzystających?