Pytanie
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (PKPiR VAT) nie dopełniła obowiązku zgłoszenia się w urzędzie gminy celem uaktualnienia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. W dniu 21 grudnia 2011 r. przedsiębiorca został wykreślony z ewidencji, o czym urząd gminy poinformował właściwy urząd skarbowy. Przedsiębiorca dowiedział się o tym z pisma otrzymanego z urzędu skarbowego, którego treścią była prośba o złożenie VAT-Z w związku z zakończeniem działalności (firma była zarejestrowana jako czynny podatnik VAT).
Przedsiębiorca niezwłocznie pojawił się w urzędzie gminy, gdzie kazano mu ponownie złożyć wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, co zrobił zgłaszając datę rozpoczęcia działalności 6 marca 2012 r. Natomiast VAT-Z nie został złożony, tzn., przedsiębiorca nie wyrejestrował się z VAT w urzędzie skarbowym.
W okresie między 21 grudnia 2011 r. a 6 marca 2012 r. przedsiębiorca cały czas prowadził dotychczasową działalność.
Czy prowadzenie działalności gospodarczej pomimo wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez gminę może być podstawą wymierzenia jakiejś kary?
Czy czynności wykonywane w okresie, gdy przedsiębiorca był wykreślony z ewidencji są działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy urząd skarbowy mógł na podstawie informacji z urzędu gminy wyrejestrować przedsiębiorcę z rejestru podatników VAT czynnych mimo, że za kolejne miesiące były składane deklaracje VAT-7?
Czy przedsiębiorca powinien złożyć VAT-Z i ponownie VAT-R (wraz z opłatą) mimo, że cały czas prowadził działalność?
Czy wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej powoduje automatyczną utratę statusu podatnika VAT czynnego?
Czy podatnik ma prawo odliczyć VAT naliczony z faktur wystawionych w okresie, kiedy był wykreślony z ewidencji?