Pytanie
Zgodnie z art. 208 k.p. w razie, gdy jednocześnie w tym samym miejscu wykonują pracę pracownicy zatrudnieni przez rożnych pracodawców, pracodawcy ci mają obowiązek wyznaczyć koordynatora sprawującego nadzór nad BHP wszystkich pracowników zatrudnionych w tym samym miejscu. Urząd (ponad 500 pracowników), który jest właścicielem budynku udostępnia pomieszczenia również innym urzędom i pracodawcą.
Czy na koordynatora sprawującego nadzór nad BHP wszystkich pracowników można wyznaczyć jednego z pracowników służby BHP?
W rozporządzeniu w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy taka koordynacja nie jest wymieniona w zakresie działania służby BHP, a zgodnie z § 2 ust. 2 tego rozporządzenia służba BHP nie może być obciążana innymi zadaniami.
Jeżeli nie można wyznaczyć na koordynatora pracownika służby BHP, to jakie wymagania powinna spełniać ta osoba?