Pytanie
Przedsiębiorca prowadzący działalność otrzymuje przez pięć ostatnich miesięcy dotację do działalności w oparciu o umowę o udzielenie podstawowego wsparcia pomostowego ze środków ZPORR na wspomaganie mikroprzedsiębiorcy. Pomoc jest udzielona w oparciu o zasadę de minimis. Umowa zawiera zapis, że Przedsiębiorca zobowiązuje się do wykorzystania wsparcia na własną odpowiedzialność oraz że będzie wydatkował podstawowe wsparcie pomocowe w sposób zapewniający uzyskanie jak najlepszych wyników. Przed wypłatą każdej raty. Przedsiębiorca jest zobowiązany do udokumentowania zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. W praktyce Przedsiębiorca wykorzystuje to wsparcie po części na pokrycie kosztów ZUS (ok. 35% wsparcia), pozostała kwota jest wydatkowana na cele ogólne przedsiębiorstwa. Koszty przedsiębiorstwa w okresie ostatnich pięciu miesięcy wyniosły mniej niż kwota wsparcia pomostowego. Kwota wsparcia (co miesiąc po 700 zł) wyniosła 3500 zł, koszty firmy wyniosły niecałe 1200 zł.
Czy oznacza to, że żaden wydatek nie stanowi kosztu uzyskania przychodu?
I nie będzie stanowił do momentu pełnego "wykorzystania" kwoty wsparcia?
Skoro firma jeszcze przez pięć miesięcy otrzymywać będzie wsparcie (jeszcze docelowo 4900 zł), to czy oznacza to, że dopiero po wydatkowaniu kwoty 7200 zł (8400-1200), wydatki stanowić będą koszty uzyskania przychodów?