Microsoft i Gemini Polska zawarły porozumienie na rzecz rozwoju e-zdrowiaCelem współpracy jest wypracowanie infrastruktury technologicznej umożliwiającej wdrożenie innowacyjnych usług farmaceutycznych z zachowaniem najwyższych standardów bezpiecznego przetwarzania danych.  Porozumienie między spółkami opierać się ma na wykorzystaniu narzędzi chmurowych przeznaczonych specyficznie dla sektora zdrowotnego wpisującego się w aktualne potrzeby organizacji i pracowników sektora zdrowia, zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa danych pacjentów oraz branżowych regulacji dotyczących sektora.

Czytaj również: Dwie firmy chcą monitorować RODO w podmiotach medycznych >>

Pacjent musi znaleźć w aptece fachową pomoc

Jak tłumaczy członek zarządu Gemini Polska, Artur Sznek, w dobie utrudnionego dostępu do służby zdrowia, apteki powinny być miejscem, w którym zawsze można liczyć na pomoc. - Dążymy do tego, aby nawet w warunkach ograniczonej liczebności kadry medycznej, pacjenci mieli dostęp do leków i fachowego wsparcia. To w tym kontekście planujemy rozwój i wdrażamy kolejne rozwiązania, aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki stwarzają ramy prawne umożliwiające świadczenie opieki farmaceutycznej – mówi Sznek. 

Gemini od przeszło trzech lat korzysta z technologii chmurowych, w tym rozwiązań Microsoft. Podpisane porozumienie z Microsoft rozszerza tę współpracę, integrując rozproszoną dotąd infrastrukturę technologiczną. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy organizacja przeszła kompleksowy program cyfrowej transformacji, który objął wdrożenie nowego systemu e-commerce, innowacyjny mechanizm rezerwacji leków, platformę Business Intelligence, środowisko Office 365 dla wszystkich pracowników, jak również rozbudowę zasobów IT o dodatkowe centrum danych oraz rozwiązania chmurowe Azure. Nowoczesne technologie umożliwią wdrożenie skutecznej, spersonalizowanej opieki farmaceutycznej. - Jesteśmy rynkowym liderem w oferowaniu dostępności leków pacjentom, pozwalając im na realizację całej recepty już przy pierwszej wizycie w 97 proc. przypadków. Traktujemy to jako zobowiązanie, którego możemy dotrzymać jedynie z pomocą technologii. Na zapewnienie dostępności leków składają się dwa czynniki – zarówno posiadanie ich w asortymencie, jak i zaproponowanie pacjentom korzystnej, konkurencyjnej ceny. Umożliwiają to aplikacje, takie jak Business Intelligence, system do obsługi kontraktów czy Pricing Engine, a na straży bezpieczeństwa gromadzonych i przetwarzanych danych pacjentów stoi chmura Microsoft - mówi Patryk Dolewa, Dyrektor IT w firmie Gemini Polska. Porozumienie między spółkami zostało zawarte w formie listu intencyjnego podczas konferencji Impact’21, która również w tym roku kładzie akcent na rolę cyfrowych usług medycznych w poprawie życia pacjentów.

Zaspokajanie najważniejszych potrzeb placówek opieki zdrowotnej

Chmura branżowa (Microsoft Cloud for Healthcare) zwiększa zaangażowania pacjentów, zapewnienia współpracę zespołów, poprawia wgląd w dane operacyjne i kliniczne, pomaga zachować zgodność z regulacjami czy dostępu do partnerów wdrożeniowych. Technologia wspiera proces obsługi pacjentów i integrację zespołów opieki zdrowotnej. W efekcie pozwala to poprawić współpracę, podejmowanie decyzji, a także zwiększa wydajność operacyjną jednostek.  - Chmura Microsoft chroni wrażliwe dane dotyczące zdrowia, wspiera prywatność i bezpieczeństwo, zarządzać zgodnością z przepisami i zmieniającymi się regulacjami – mówi Paweł Jakubik, dyrektor
ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze w polskim oddziale Microsoft.